Nem kell többé ruhát vennie – ingyen is bérelhet
A megosztáson alapuló gazdaság újabb kísérlete Svédországból indult el.
A megosztáson alapuló gazdaság újabb kísérlete Svédországból indult el.
Az együttműködésen alapuló gazdaság (népszerű elnevezéssel a közösségi gazdaság) lehetővé teszi, hogy társadalmunk alapjaiban kezdjen másként gondolkodni mindenről. A kései kapitalizmus korában újradefiniálja a fogyasztás, a termelés, a finanszírozás és a tanulás eddig ismert fogalmait. Mindezt pedig azzal éri el, hogy az emberi tevékenységek fókuszát a tulajdonról a hozzáférésre helyezi át.
Nem a taxisokat fenyegeti a jövő, hanem a rajtuk élősködőket. És azokat, akik miatt magyar újítások nem fenyegetnek senkit.
Az amerikai cég szerint sofőrjeinek saját felelőssége az adófizetés, amihez minden segítséget megad nekik, ugyanakkor a legjobb megoldás szerintük egy, az észtországihoz hasonló modell megalkotása lenne, amelyben digitálisan intézhetnék ügyeiket.
Egy digitális megoldásokat kínáló ügynökség létrehozta a Starbnb oldalát, ami éppen ugyanúgy működik, mint az Airbnb, csak itt galaktikus utazókra specializálódtak.
Újabb százmilliós tőkeinjekciót kapott a lakásbérlési piacon egyre inkább maghatározó San Francisco-i központú cég, amely egy év alatt megduplázta a lakásfoglalások számát.
Valamelyest meglepő győzelmet aratott a szállásmegosztó óriás, miután a San Franciscoói lakosok végül leszavazták azt a kezdeményezést, hogy egy évben csak 75 napra lehessen rövid távra kiadni a lakásokat. Ugyan a szolgáltatás népszerű, a cég néhány hete egy elég félresikerült reklámkampánnyal váltotta ki az emberek ellenszenvét.
A szállásmegosztó óriás úgy próbált meg nyomást helyezni a korlátozásán fáradozó San Franciscó-i városvezetésre, hogy hatalmas reklámtáblákon tettek javaslatokat, mire költse az önkormányzat az általuk fizetett adót. Azonban a dolog visszafelé sült el, rengetegen háborodtak fel a cég pökhendi üzenetein, amiket ezért inkább eltávolítottak.
Házibulizni nagyon jó, a buli maradványait eltüntetni már sokkal kevésbé, ráadásul jó előre gondoskodni kell a takarító személyzetről, ha nem akarunk magunk ganajozni. No, de kit hívjunk ilyenkor? Erre a piaci résre repült rá a Helpy online módon rendelhető takarítószolgáltatásával, amilyen nemcsak Magyarországon, de a régióban sincs, és Európa más részein is csak másfél éve működik. Úgy fest, nagyot fogtak, a hasonló német és ír cégeket már eurótízmilliókért adják-veszik. Egyetlen rendelést dobtak vissza, madárguánóval borított padlást nem takarítottak ki.
A budapesti Uber-utazások közel egyharmada metróállomás közelében indul vagy végződik, vagyis az alternatív taxisszolgáltatást jellemzően a tömegközlekedés kiegészítőjeként használják.
Az angol legfelsőbb bíróság precedensértékű döntést hozott, amivel gyakorlatilag legalizálta a sokat támadott cég működését a brit fővárosban.
Környezetkímélő csomagküldő szolgáltatást vezetett be az Egyesült Államokban az Uber. Az UberRUSH flottájának legnagyobb részét kerékpárok és hibrid autók alkotják.
Pénzt kapott a Yummber, az ebédfőzős-megosztós vállalkozás, amelyet az élelmiszer-biztonsági hatóság nem néz jó szemmel.
Precedens értékű megállapodás született az Észt Adó- és Vámhivatal, illetve az Uber között. A megállapodás értelmében az Uber részt vesz egy egyszerűsített, digitális adóbevallási rendszer kifejlesztésében, melyet az észt egyéni vállalkozók használhatnak majd. A cég szerint ez a megállapodás jó példa lehet Európa többi országa számára is.
Erős vita van a kabinetben arról, hogy a megosztásos gazdasági modell új szereplőit be kell-e tiltani, vagy alkalmazkodni kell-e a helyzethez, mert az előretörésük megállíthatatlan. Úgy tűnik, hogy a taxizós Ubert sikerült mederbe terelni, ám a szobakiadást szervező Airbnb felfutását más jelenségnek gondolják, és nem látják benne a szállodaiparra nehezedő nyomást.
Lehet, hogy jól jönne, ha be tudnák mutatni, hogy a fideszesek is ubereznek.
A sharing economy, vagyis a közösségi megosztáson alapuló gazdaság, úgy tűnik, újabb területet hódít meg, és magánautókkal árasztaná el az autóbérlési piacot. Mindezt úgy, hogy megoldaná a reptéri parkolás költséges problémáját is. Na de mi van, ha az ön autóját bérbe vevő balesetet okoz, vagy gyorshajtáson kapják?
Mi a közös az Uberben, a torrentoldalakban és a közösségi kertekben? Leginkább az, hogy a használói (akár a kínálati, akár a keresleti oldalon lépnek be adott pillanatban a rendszerbe) a náluk lévő javakra nem kizárólagos használatúként tekintenek, hanem a közösségi felhasználással olcsóbban, jobban és hatékonyabban kiaknázható lehetőségre. Most érkeztünk el oda, hogy az áram is megoszthatóvá válik.
Egy dán vállalkozó fejlesztené, most kalapozza hozzá a 100 ezer eurós indulótőkét.
A WunderCar, Wunder néven megy tovább, és szolgáltatásának profilja is megváltozik, a Budapesten napi szinten ingázókat dolgát egyszerűsítené.